نمیدونم چرا درست زمانیکه آدم فکر میکنه همه چیز روبراهه باید یه اتفاقی بیفته که همه اون تصواتی که داری آوار بشه سرت وبه قول معروف گند بزنن به حالت . اونوقته که به خودتو همه ی اون کسایی که یه زمانی بهشون اعتماد داشتی بدبین میشی و میخوای سر بزاری به کوه و بیابون. زمانیم این اتفاق برات غیر قابل تحمل تره که تو با دیگران روراست باشی اما اونا باهات با صداقت رفتار نکنن.شمارو نمیدونم اما منی که خیلی سخت به دیگران اعتماد میکنم و سعی میکنم هیچکسو دور نزنم و تا جایی که از دستم بر میاد بهشون کمک کنم و رنج دیگرانو رنج خودم بدونم٬ نمیتونم این قضیه رو هضم کنم. با همه این احوال میدونم که همه این اتفاقا حکمتی پشتشه.شاید خدا میخواد امتحانمون کنه٬ شایدم میخواد تمرینمون بده برا اتفاقای بدتری که تو زندگی ممکنه گریبانگیرمون میشه.  

 پ.ن :بخشی از مناجاتنامه خواجه عبدا... انصاری

الهـی؛ باز آمدیم با دو دست تهی چه باشد اگر مرحمی بر خستگان نهی

الهـی؛ گرفتار آن دردم که تو دوای آنی و در آرزوی آن سوزم که تو سرانجام آنی

الهـی؛ هر دلشده ای با یاری و غمگساری و من بی یار و غریبم

الهـی؛ چراغ دل مریدانی و انس جان غریبانی، کریما آسایش سینه محبانی و نهایت همت قاصدانی

الهـی؛ جرم من زیر حلم تو پنهان است و تو پرده عفو خود بر من گستران

الهـی؛ این چیست که با دوستان خود را کردی که هر که ایشان را جست ترا یافت و تا ترا ندید ایشان را نشناخت

الهـی؛ عاجز و سرگردانم ، نه آنچه دانم دارم و نه آنچه دارم دانم

الهـی؛ بر تارک ما خاک خجالت نثار مکن و ما را به بلای خود گرفتار مکن

الهـی؛ چون به تو بنگریم شاهیم و تاج بر سر وچون بخود تگریم خاکیم و از خاک کمتر

الهـی؛ هر کس تو را شناخت هرچه غیر تو بود بینداخت

 

مطلب آخرم یه تشکر ویژه از خداست : خدایا واقعا ازت متشکرم که چشممو به اطرافم بازتر میکنی و نمیذاری تو غفلت غرق بشم.(بوس :)


نظرات 6 + ارسال نظر
معصومه سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ق.ظ

برای اینکه خیلی از آدما تعجب نکنی و خیلی چیزها برات قابل هضم باشه آیه ۱۵۴-۱۵۵-۱۵۶ سوره اعراف رو هر روز بخون (البته روزی ۷۰ مرتبه است)اما کمتر خواندنش نیز تاثیری به سزا دارد

خیلی متشکرم٬ حتما به توصیت عمل میکنم مادر جان:)

alfons سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:38 ق.ظ

سلام
چرا؟
و کاش حال همه زودتر خوب بشه.
آیا خواندن متنی عربی که معمولاْ معنی درستش را نمی‌دانیم می‌تواند کارساز باشد؟ آن هم ۷۰ بار در روز؟ آیا؟
کاش بهتر باشد بفهمیمیش و بهش عمل کنیم.
قرآن یک نشانی است برای رسیدن به مقصد اما گویا ما فقط نشانی را با صدای زیبا و بارها می‌خوانیم و سر جایمان نشسته‌ایم و خیال می‌کنیم می‌رسیم. در حالیکه باید به آن نشانی رفت تا به مقصد رسید.
البته جای نقد باز است.

چرا باید معنیشو نفهمیم؟میتونیم بامعنی بخونیم و البته سعی کنیم که با درک همراه باشه.اما در اینکه خوندن قرآن به آدم آرامش میده شک نکنید. من تجربه کردم شما هم تجربش کنید.
فعلا که حال ما بد است . من هم امیدوارم که حال همه زودتر خوب بشه:)

محبوب سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ق.ظ http://mahboobeabadi.blogsky.com

می‌دونم دلیل نوشتن این مطلب چیه، البته باید بگم حدس می‌زنم چیه.ولی اگه حدسم درست باشه،با اطمینان می‌گم که کاملا در اشتباهی.
از تو بعیده که همچین ذهنیتی داشته باشی.اصلا انتظار همچین برخوردی رو ازت نداشتم.!
به هر حال وظیفه‌ی ما عذرخواهی بود که کردیم هر چند متهم به آنچه در تصور توست، نبودیم؛ بقیه‌اش با خودته.
در هر صورت تو دوست جونم هستی و واسم عزیزی. ناراحت نباش.بی حوصلگیت توی اتاق،دیوونم می‌کنه.

من فراموش کردم تو هم فراموش کن دوست عزیز. بیحوصلگیم هم بخاطر سرماخوردگیمه همین.

مهسا 28ساله از تهران سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:21 ب.ظ

آهای رفیق من دوباره برگشتم!خواهر جون نمیدونم چی به سرت اومده ولی اگر خدا میخواد امتحانت کنه آیا با رفتاری که از خودت نشون دادی از امتحانش سربلند در اومدی یا نه؟ این مهمه ها؟ حرفم از ته دل بود خیلی به حرفم فکر کن چون بی معطلی بعد از خوندن مطلبت به فکرم اومد و بعد نوشتم بعضی بچه ها بهم گفتند حرفایی که میزنم بی حکمت نیست نمیدونم شاید اینطوریا که میگن باشه

دوست دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ

مرا که با تو شادم پریشان مکن. کسایی که ناراحتت کردنو ببخش تا غم دنیا روی سرت آوار نشه دخترک حساس من!

بخشیدم:)

علیرضا شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ http://nemykhad dige...

سلام به کسی که فکر میکردم یه زمانی مثله خواهره برام!
نمیدونم شایدبه هر حال مثله لینکه جدیدت دوره>زمونیه< بدی شده!
آدمانبایدچیزی رو باور کنن...

سلام باورم نیشه ینی درست دیدم؟؟؟:-O
ینی الان دیگه مثل خواهر نیستم برات برادر؟
باور کن اما با درایت و فکر . همیشه سعی کن واقعیت ها رو همونطوری که هستن ببینی نه هرطوری که دلت میخواد.زمونه بدم خودمون بدش کردیم .کاش سعی کنیم حداقل خراب ترش نکنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد